Els membres de la Junta de l’AMPA el Solell volem expressar el nostre malestar pels comentaris publicats en una xarxa social referents a l’organització del sopar anual per a socis i sòcies de l’AMPA.
Per això EXPOSEM que:
- Com a Junta hem de prendre decisions que no sempre agraden a tothom.
- El sopar de l’AMPA és per a socis i sòcies, i pretenem garantir taula i cadira pels associats apuntats a la festa fins el dia d’avui.
- Com es pot llegir a la circular del sopar, es convida a tots els familiars a participar de la festa.
I per tant, DEMANEM:
- Que s’emprin els canals de comunicació adequats per expressar opinions i propostes a la Junta de l’AMPA.
- Que s’utilitzi l’Assemblea General de socis per prendre decisions conjuntes en benefici de la comunitat educativa.
- Que entre tots fem el possible perquè la festa-sopar de l’AMPA transcorri en un ambient agradable per a tots, especialment per als nostres fills i filles.
El meu suport a la Junta de l’AMPA per la decisió presa. Qualsevol decisió mai serà 100×100 acceptada per tothom. En aquest cas s.ha buscat una opció al problema generat per la manca de cadires i taules per tothom.
He estat 8 anys a la Junta de l,AMPA de l.escola i he pogut anar vivint com aquesta festa ha anat adaptant.se als temps i les.necessitats del moment.
M.ha dolgut el to d.alguns missatges de queixa que s.han fet, emprant paraules despectives i canals que no són gens constructius ni adients per fer critiques constructives.
En primer lloc aclair que es una festa.organitzada per l.AMPA per a totes les families sòcies. A la.nostra escola tenim la sort que la.major.part de les famílies ho són i les que no (la majoria de cops per raons que no són econòmiques) mai han.tingut negada l,entrada.
Segon, hem d.estar contents de la.gran.quantitat de famìlies que assisteixen al sopar (molt superior a altres.festes populars que hi ha al llarg de l.any). Això es el.que ha fet seguir organitzant.la, perque us asseguro que hi ha haguts cops que hem pensat en tirar la.tovallola i.deixar d.organitzar.la, per.manca d.ajida i implicació de les.famies a l.hora.de.montar i.desmontar.
Tercer, durant un temps les cadires eren llogades per l.Ampa I això suposava haver de pagar uns costos molt elevats i es.va.decidir deixar de llogar.les i destinar aquests.diners a necessitats de l.escola i els.nostres fills.
Durant un temps també l.Ampa pagava les coques i el.cava per a tots els.assistents. I es va.deixar de.fer per estalviar costos.
Quart, en una escola pública com la nostra, la feina que fa l.Ampa és necessària per al seu bon funcionament. Només un exemple: es responsable de l.espai de menjador, organitza i gestiona les.activitats extraescolars i fa una aportació econòmica per el.funcionament de l.escola que supera exponencialment l.aportació municipal. I tot això de forma altruista. Per tant, abans de fer qualsevol comentari despectiu es.important saber de que s.està parlant.
Cinquè, en el.cas concret de la festa del proper divendres 16 de juny, em sap molt de greu que s.hagin malinterpretat i verbalitzat que la Junta actual prohibia l.entrada a ningú. Es cert que davant el fet que la demanda supera l.aforament actual s.ha de regular i posar normes. En aquest cas, la primera part de la.festa es.reservava l.espai per als nens i els seus pares i mares. I en.una.segona part s.obria a tothom.
Es comprensible que això no agradi a tothom i.potser es.podria haver comunicat millor. No obstant el problema continuaria sent el mateix: l.aforament és limitat i cal regular.ho.
Per acabar reitero el meu agraïment a la Junta, per la seva dedicació desinteressada, paciència i determinació en els moments necessaris.
Gràcies.
Miriam Diez
Moltes gràcies per l’escrit!
I pel suport!!
Noelia Díez.
Me consta que esta decisión no ha sido tomada a la ligera como se está comentando.
Es una lástima que una fiesta tan bonita para nuestros hijos se ensucie de esta manera .
Que es AMPA??? recordemos asociación de madre padres de alumnos donde todos los padres y madres pueden participar libremente .
Actualmente hay una pequeña participación que trabajan, se reúnen y pierden horas de su tiempo, para que nosotros y nuestros hijos nos beneficiemos de muchas cosas importantes.
Acertadas o no, ellos son los que nos representan como padres .
No siempre he estado de acuerdo con algunas decisiones, y las he manifestado como muchos de vosotros sabréis, se me ha escuchado y se me ha dado una respuesta , no siempre la que yo quiero escuchar, si no me gusta o no estoy de acuerdo con sus actos , para eso está la asamblea que se organiza una vez al año para debatir, opinar votar y cambiar cosas que la mayoría no están de acuerdo y ahora sí que digo a todos los padres que están manifestando en las redes este asunto que las tres ultimas reuniones que recuerdo, la asistencia de pares fue ridícula y hablo de 3 años atrás , entonces considero que todos están de acuerdo con los actuales miembros y sus decisiones.
Puedo entender el enfado de algunas personas, pero la solución es complicada, si en la nota ponen que cada uno se suba las sillas y mesas para cenar, como se está proponiendo, no quiero pensar lo que hubiera pasado ??.
Y dicho esto, la solución es tan sencilla como participar activamente en el AMPA.
Por está vez doy mi apoyo a todos los miembros que están actualmente en el AMPA.Y espero de corazón podamos disfrutar de esta cena que hace tanta ilusión a los niños.
Esther Navarro García
Gracias por el apoyo.
Teniu tot el nostre suport. Només cal tenir sentit comú.
Eva Ximénez
Bon dia, crec q et tema no ha quedat clar… o potser no ens entenem… ningú ha qüestionat en cap moment la bona feina de l’AMPA…És més…és imprescindible pel bon funcionament de l’escola (ajudes, llibres, …) el tema no és el q fa l’AMPA!!!!El tema és q els familiars dls nens no puguin venir al sopar i s’hagin d quedar a la porta esperant x poder gaudir més tard d la festa.
En cap moment he volgut (i parlo x mi) ofendre a ningú… jo tb m’he sentit ofesa en quan s’ha parlat d positius i negatius i de q estem exaltats…Demano disculpes, en tot cas, si algú s’ha sentit ofès.
En quant a el mitjà on s’ha publicat… les xarxes socials estan per tot… fins i tot x fer públic temes i debats, tot i dir q prèviament jo em vaig posar en cte amb una persona d l’AMPA q em va dir q ni hi havia sol.lució.
Espero q per propers anys aquest tema pugui estar resolt, ja q per el meu fill q l’any vinent farà 6è és importantissim q els seus avis puguin venir.
Espero poder-ho parlar cara a cara amb qui vulgui parlar amb mi, ja q de vegades, en escrits, les coses es poden malinterpretar… o quan llegeixes agafes un tò q potser no és l’adequat.
Una abraçada a tots/es… felicitat a l’AMPA per tot l’esforç, tot i q en aquest puni, i només en aquest JO no hi estigui d’acord.
Gràcies.