Dubtes i qüestions referents a l’assemblea extraordinària

Benvolgudes famílies,

Aquest dijous passat dia 16 d’abril us vam fer arribar tota la informació referent a l’Assemblea extraordinària de demà, dilluns 20 d’abril. Teniu tota la informació a l’entrada al blog «Informació important sobre l’assemblea extraordinària».

Allà es feia referència a un document que es presentarà demà i que creiem que és molt recomanable que mireu i estudieu amb calma abans de la celebració de l’assemblea: «Presentació Assemblea extraordinària de socis de l’AMPA el Solell: Menjador curs 2020-2021», també trobareu més informació al lloc web de les dues empreses preseleccionades: Menjares i Ecoataula.

Des de llavors de manera directa o a través dels enllaços hem rebut diferents dubtes i qüestions en relació amb el contingut de l’assemblea. Alguns ja s’han pogut resoldre, com el cas de les persones que per motius tècnics no podien participar de la votació; i altres intentarem resoldre’ls amb aquesta publicació.

No entenem per quin motiu hem de canviar d’empresa

La decisió de canviar d’empresa no és un caprici, ni respon a una necessitat de canvi de model. Simplement ens hem trobat amb dificultats i problemes que afecten molts àmbits relacionats amb el servei i que no hem pogut solventar; i això ens ha portat a prendre aquesta decisió de manera consensuada amb l’escola, i amb l’aprovació del Consell escolar. Tots els detalls de la problemàtica relacionada amb Salia els donarem durant la celebració de l’assemblea, per motius obvis.

Què ha tingut en compte la junta per a preseleccionar les dues empreses que es porten a votació?

A part del plec de condicions que trobareu a la presentació, els ítems que també s’han valorat des de la junta de l’AMPA el Solell per a preseleccionar les dues empreses han estat:

  • Que fos petita; per poder accedir a un tracte més personalitzat i proper respecte que el que pot oferir una empresa gran.
  • Que no tingués subcontractada a una altra empresa per poder oferir tots dos serveis, menjar i lleure, i així evitar-nos que ens pugui variar el servei en cas que aquestes dues empreses deixin de treballar juntes.
  • Que oferís una gran quantitat d’aliments ecològics i de proximitat.
  • Que fos responsable pel que fa a l’impacte social: beques, col·laboració amb entitats sense ànim de lucre,..
  • Que fos una empresa respectuosa amb el medi ambient.
  • Que tingués atenció periòdica i formativa cap al personal (treballadores de cuina i monitoratge); i en fomentés la participació activa.
  • Que fomentés la participació activa dels alumnes tant en el servei del menjador com a l’hora del lleure.
  • Que oferís propostes concretes d’activitats per tots els nivells (tant pels alumnes més petits com pels més grans).
  • Que facilités la participació de les famílies en el servei del menjador (enquestes de valoració, reunions, tast d’aliments…)
  • Que disposés de càtering disponible per incidències.

Però parlem de menjador… I com seria el menjar?

Per a poder il·lustrar a manera d’exemple com serien els menús que poden oferir des de cadascuna de les empreses us facilitem algunes mostres de menús. És important saber que la junta de l’AMPA pot demanar les característiques generals que es volen per a l’elaboració dels menús de l’escola:

La informació que apareix de cada empresa a la presentació és definitiva?

No, la informació que apareix de cada empresa és la informació que cada empresa ha facilitat en les reunions realitzades amb la Comissió de menjador.

És responsabilitat de la junta de l’AMPA negociar amb l’empresa qualsevol modificació que es proposi i surti en consens per veure si poden adaptar-se a les nostres peticions i incloure-les a nivell contractual.

El que es decideixi en la votació de l’assemblea és vinculant?

Sí, l’empresa que triï la majoria en la votació a l’assemblea extraordinària és l’única empresa amb la qual es negociarà d’entrada un contracte de prestació de servei per al curs 2020-2021; i serà l’empresa amb qui es començarà a preparar la prestació del servei juntament amb la direcció de l’escola.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s